Податок 5% для перукарів, кур'єрів Glovo, таксистів Bolt, Uber, Uklon, продавців на OLX, репетиторів, орендодавців — підготовлено новий закон

24 марта 2025 / Новости Украины

Податок 5% для перукарів, кур'єрів Glovo, таксистів Bolt, Uber, Uklon, продавців на OLX, репетиторів, орендодавців — підготовлено новий закон

В Україні можуть прийняти закон, який оподатковуватиме відомі українські та іноземні онлайн-платформи. У такому разі податки доведеться платити всім, хто отримує дохід від роботи кур'єром, таксистом, орендодавцем і контент-мейкером, пише Алік Сахно, РБК-Україна.

На сайті міністерства фінансів ще на початку березня 2025 року з'явився текст законопроєкту щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи.

Йдеться про доповнення Податкового кодексу України новою статтею. Ця стаття визначатиме, як оператори цифрових платформ на кшталт OnlyFans, Glovo, Uklon, Booking, повинні декларувати доходи, отримані їхніми користувачами, тобто водіями, орендодавцями, кур'єрами та іншими особами, які продають товари або виконують певні платні послуги.

Як працюватиме закон

Законопроєкт, ініційований Кабінетом міністрів, має запровадити спеціальну систему оподаткування осіб, які неофіційно заробляють на онлайн-платформах. Таким чином, документ спростить Державній податковій службі доступ до їхніх банківських рахунків. Цей документ називають частиною євроінтеграції та однією з умов МВФ.

«Такий механізм уже є європейським стандартом, який називається DAC7 (директива про адміністративну співпрацю 7 — ред.). Тому, справді, ухвалення цього законопроєкту є частиною виконання євроінтеграційного пакета, тобто, цього чи наступного року цей документ доведеться ухвалити. Наприклад, якщо ви здаєте в Європі своє житло комусь на Booking, то з імовірністю 99% Податкова знатиме про виплати, які ви отримали через маркетплейс із оренди житла», — розповів адвокат Богдан Янків.

Основна мета цієї ініціативи полягає в забезпеченні виконання вимог багатосторонньої угоди DPI (Digital Platforms Initiative), яка є складовою частиною міжнародних зусиль, спрямованих на протидію ухиленню від оподаткування через цифрові платформи. Відповідно до договору, передбачено автоматичний обмін податковою інформацією між країнами, що надає податковим органам доступ до даних про доходи осіб, які реалізують товари або послуги через такі платформи.

Скільки доведеться платити

Законопроєкт передбачає, що особа, яка використовує онлайн-платформу як джерело доходу, має сплатити 5% податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) та 5% військового збору, тобто загалом 10%. Наприклад, із 20 тисяч гривень, зароблених за місяць, кур'єр Glovo має сплатити 2 тисячі гривень.

Богдан Янків пояснює, що не буде необхідності ставати фізичною особою-підприємцем (ФОП), оскільки ФОП мають сплачувати не 5%, а 6% податку, а також 1760 гривень єдиного соціального внеску (ЄСВ). Проте, якщо річний дохід перевищує 5 мільйонів гривень, особа має сплачувати повну ставку ПДФО — 18%, а не 5%. У такому разі, за словами Янківа, вигідніше буде зареєструватися як ФОП.

Яка може бути відповідальність за несплату

Адвокат Богдан Янків вважає, що в Україні буде складно уникнути податків, оскільки податковим агентом виступає компанія, яка нараховує доходи, відповідно, ця компанія не захоче ризикувати своєю репутацією. Крім того, він додає, що формується спеціальний податковий відділ, який відповідатиме за виконання окремих частин податкового кодексу.

«Україна використовуватиме європейську модель, адаптуючи її до своїх реалій. Однак варто враховувати, що цим займаються реальні люди, і деякі нюанси можуть бути помічені або не помічені. Тому, ймовірно, будуть випадки, коли хтось не зверне увагу на порушення, але це буде рідкість. Загалом, 80% людей, які працюють у цій сфері, після ухвалення закону зіткнуться з питаннями оподаткування доходів«, — зазначає адвокат.

Якщо податок усе ж доведеться сплачувати самим самозайнятим особам, а не компаніям за них, то їм потрібно буде відкрити спеціальний рахунок у банку, з якого податки автоматично перераховуватимуться. Проте якщо особа не сплатить податки, то за перше виявлене порушення накладатиметься 25% штрафу від суми отриманого доходу.

Також варто зазначити, що при такій моделі оподаткування кур'єри та інші незалежні підрядники не здійснюють відрахувань у пенсійний фонд, оскільки їхній статус не передбачає автоматичних внесків. Вони можуть добровільно укласти договір про соціальне страхування та сплачувати внески, але це не є обов'язковим. Мінімальна ставка для таких внесків на місяць становить 1760 гривень ЄСВ (22% від суми мінімальної зарплати), але залежно від договору ця сума може бути іншою.

#Закон #Налоги



Новости

Всех, кто переводит деньги с карты на карту, с 7 октября ждёт сюрприз

Всех, кто переводит деньги с карты на карту, с 7 октября ждёт сюрприз

Как вывести свои счета из под удара.

Полки опустеют уже 15 октября: что на самом деле исчезнет из магазинов

Полки опустеют уже 15 октября: что на самом деле исчезнет из магазинов

Что заставляет покупателей скупать товары впрок.

Граждан Украины не выпускают из Польши: уже 4 случая за последнюю неделю

Граждан Украины не выпускают из Польши: уже 4 случая за последнюю неделю

Польские пограничники завернули возвращавшихся домой украинцев.

Услышал гул — не беги: правила выживания при дронах, которые спасли уже сотни мирных жителей

Услышал гул — не беги: правила выживания при дронах, которые спасли уже сотни мирных жителей

Убийцей может стать твоё окно: как плёнка спасает жизни.

Кашпировский перед смертью признался в главных ошибках своей жизни

Кашпировский перед смертью признался в главных ошибках своей жизни

Кашпировский признавался, что лишился накопленного состояния.

Путин сказал, что дело идёт к завершению. Зеленский обещал закончить к ноябрю. А реальные сроки назвали эксперты

Путин сказал, что дело идёт к завершению. Зеленский обещал закончить к ноябрю. А реальные сроки назвали эксперты

Всемирный банк ответил цифрами: кто врёт и что будет с Украиной.

Срочно! Воинские контингенты четырех стран начали переброску в Беларусь

Срочно! Воинские контингенты четырех стран начали переброску в Беларусь

Задействованы войска из Казахстана, Кыргызстана, России и Таджикистана.

Телефон в руках пенсионера станет поводом для проверки: что изменилось с октября

Телефон в руках пенсионера станет поводом для проверки: что изменилось с октября

После такого деньги могут заблокировать.

В Украине узаконили «нищету по закону». Бюджет-2027: ещё ниже черты бедности

В Украине узаконили «нищету по закону». Бюджет-2027: ещё ниже черты бедности

Европейская интеграция с протянутой рукой: почему проект бюджета-2027 оставляет украинцев за чертой бедности.

Кардиолог назвал максимально допустимую ежедневную дозу алкоголя

Кардиолог назвал максимально допустимую ежедневную дозу алкоголя

Доза для женщин в два раза меньше.